1. 4. 2023
1. dubna 2023
Pierre Gasly z týmu BWT Alpine F1 Teamsi v Albert Parku zajistil vůbec první účast v Q3, když se do Velké ceny Austrálie kvalifikoval jako devátý. Esteban Ocon jen těsně nedosáhl na třetí letošní umístění v první desítce.
Esteban podával po celé odpoledne dobrý výkon, ale nakonec smolně dokončil Q2 na jedenáctém místě, přičemž do Q3 mu chybělo pouhých 0,007 sekundy. Ztrátu nabral, když v posledním sektoru závěrečného kola narazil na hustý provoz.
Pierre si připsal druhé umístění v první desítce, když ve vydařeném odpoledni suverénně postoupil přes Q1 a Q2.
V Albert Parku panovaly chladné a ošidné podmínky, takže zahřívání pneumatik bylo obzvláště náročné a déšť představoval neustálou hrozbu po celou dobu hodinového tréninku. Průběh Q1 brzy přerušila červená vlajka kvůli poškozenému Red Bullu Sergia Pereze ve třetí zatáčce.
Oba jezdci nasadili v Q1 druhou novou sadu pneumatik s měkkou směsí na dvě ostrá kola a postoupili do Q2, kde byl Esteban čtvrtý a Pierre třináctý. Pierre se dostal do Q3 a na závěrečný úsek se rozhodl nasadit jedinou novou sadu pneumatik s měkkou směsí. Jeho nejlepší kolo v druhém pokusu s časem 1 min. 17,675 s stačilo na deváté místo.
Esteban Ocon, P11, 1:17.768: „Co se rýsovalo jako dobrý den, bohužel skončilo frustrací. Měli jsme na to, abychom v Q3 předvedli dobrý výkon, ale bohužel jsem v posledních dvou zatáčkách posledního ostrého kola Q2 narazil na provoz, což zapříčinilo časovou ztrátu. Za ztrátu několika desetin po jinak dobrém tréninku si můžu sám. Přesto si z toho můžeme vzít spoustu pozitiv, protože máme výkonnost a začínáme těsně za první desítkou. V současné době je to mezi vozy velmi těsné, takže by to měl být napínavý závod. Rozhodně je stále o co hrát a nyní se soustředím na to, abych dal do zítřejšího závodu maximum.“
Pierre Gasly, P9, 1:17.675: „Řekl bych, že deváté místo v dnešní kvalifikaci nebylo špatným výsledkem, i když jsem cítil, že to mohlo být o desetinku či dvě lepší. Odvedli jsme dobrou práci, každým kolem jsme se zlepšovali a dostali jsme se do Q3. V Melbourne se mi to podařilo poprvé, což potěší. Bylo velmi obtížné dostat pneumatiky do optimálního teplotního okna a současně jsme se museli v každém kole zlepšovat. Zítřejší závod bude zajímavý, protože většina týmů nebude mít moc zkušeností s tempem na dlouhých tratích. Uvidíme, co dokážeme při startu z devátého místa, a uděláme vše pro to, abychom získali co nejvíce bodů.“
Alan Permane, sportovní ředitel: „Rozhodně jsme dnes měli na to, abychom měli oba vozy v Q3, takže je zklamáním, že jsme toho vzhledem k Estebanově vypadnutí v Q2 nedosáhli. Máme za sebou povedený třetí volný trénink, ve kterém se vozy neustále zlepšovaly. Hlavním problémem bylo dostat pneumatiky do optimálního provozního okna, což bylo v chladných podmínkách obzvláště obtížné. Zdálo se, že s rostoucí teplotou pneumatik se můžeme kolo od kola zlepšovat, což hrálo roli v naší dnešní strategii, kdy jsme vozy tankovali na tři ostrá kola s cílem snížit čas na kolo při každém pokusu. Samozřejmě usilujeme o vyšší příčky, než je deváté a jedenácté místo, a budeme i nadále tvrdě pracovat na tom, abychom pochopili, jak se můžeme zlepšovat. Bezprostředně se však soustředíme na zítřejší závod, ve kterém máme bezpochyby velkou šanci, že oba vozy budou bodovat.“