11. 6. 2022
11. června 2022
Měnící se podmínky na trati, nové pneumatiky a správné používání žlutých vlajek, to vše dnes znamenalo rozdíl v kvalifikaci na 6,003 km dlouhé městské trati v Baku. Za těchto podmínek se týmy v každé části snažily zajet několik co nejlepších kol. V Q1 se Fernando a Esteban usadili na svých pozicích v první desítce a její blízkosti, než potvrdili svůj postup do Q2, když dojeli na desátém, respektive dvanáctém místě navzdory červené vlajce, která pro mnoho jezdců znamenala konec nadějí na zlepšení na cílové čáře.*
V Q2 tito dva jezdci startovali na sadě použitých měkkých pneumatik. Fernando se umístil na osmém a Esteban na dvanáctém místě, než se několikrát objevily žluté vlajky, které narušily průběh druhé jízdy, stejně jako výměna pneumatik za nové na poslední chvíli. Esteban se stal obětí této situace během jeho nejlepšího kola, a umístil se na třináctém místě, zatímco Fernando tento rok již pošestnácté dosáhl na Q3, když se umístil na devátém místě.
V Q3 se Fernando umístil na devátém místě při svém první pokusu na použitých měkkých pneumatikách. Později v této části dosáhl času 1:43:173 na nové sadě měkkých pneumatik a skončil na desátém místě. Z této pozice na startovním roštu bude startovat v zítřejším závodě na 51 kol.
Esteban Ocon, P13 v čase 1:43:585:
„Jsem určitě zklamaný, protože to je už podruhé, co nám žluté vlajky zabránily dokončit slušné kolo a dostat se do první desítky. Celý víkend se zlepšujeme, takže je k vzteku, že jsme nemohli pokračovat v tomto trendu i dnes. Víme však, že Baku nabízí mnoho příležitostí k předjíždění, a je jednou z nejméně předvídatelných tratí v rámci harmonogramu F1. Musíme využít každou příležitost. Mám všechny důvody věřit, že tento víkend získáme pro tým hodně bodů.”
Fernando Alonso, P10 v čase 1:43:173
„S dneškem jsem spokojený, i když jsme čekali ještě lepší výsledek po tak úspěšné včerejší jízdě. Zdá se, že jsme dnes o něco ztratili, takže se na to musíme společně podívat. Hodně lidí bylo na konci Q1 naštvaných a já chápu některé jejich stížnosti, ale hodně vozů udělalo chyby, kvůli nimž došlo k vyvěšení žlutých vlajek; mnoho jezdců nemělo zahřáté brzdy a pneumatiky, když se snažili dostat se na dobrou pozici na trati. Dokonce jsme byli svědky několika nárazů do zdí, a když jsem vyjel z okruhu, nemohl jsem s tím nic dělat. Bude to samozřejmě těžké, ale v Baku se může stát cokoli. Body se rozdávají v neděli a já jsem nadšený, když vidím, co dokážeme, zvláště s naším horším přítlakem.”
Otmar Szafnauer, šéf týmu
“Kvalifikační jízdy byly trochu zklamáním, protože jsme doufali, že v Q3 dnes budou oba naše vozy. Máme vůz, který to dokáže, ale bohužel, okolnosti byly takové, že nás na trati vyvedla z rovnováhy žlutá vlajka. Kvůli tomu Esteban nemohl dokončit své nejrychlejší kolo. Měl už slušný náskok před jezdci ve středu pole, takže se mohl dostat do Q3. Musíme se však soustředit na zítřek a připravit se na trať, která vyžaduje maximální využití každé příležitosti.”