Alpine – WEC – A424

ALPINE A424

NÁVRAT NA NEJVYŠŠÍ ÚROVEŇ

Alpine se vrací na špičku vytrvalostních závodů. Více než 60letá historie vstupuje do nové vzrušující hybridní éry s pozoruhodným prototypem A424 Hypercar. Cílem je zopakovat slavné vítězství značky Alpine v závodě 24 hodin v Le Mans z roku 1978 a usilovat o celkové prvenství v nové, ostře sledované kategorii Hypercar mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (FIA WEC).

Přetrvávající dědictví

Alpine Značka ALP poprvé vstoupila do světa vytrvalostních závodů před 61 lety, což dává našemu novému dobrodružství strhující a emotivní příběh. Poté, co náš ikonický vůz A442B v roce 1978 zvítězil v Le Mans, jsme se v roce 2013 po boku značky Signatech vrátili do WEC. Následovaly světové tituly v kategorii LMP2, zatímco náš model A480 postoupil v letech 2021 a 2022 do nejvyšší kategorie série a získal památná vítězství, umístění na stupních vítězů a titul vicemistra světa.

Dokonalé partnerství

V modelu A424, který rozšiřuje naši úzkou spolupráci, se snoubí know-how týmů Alpine Racing a Signatech s jedinečným stylem našeho oddělení designu sportovních vozů. Výsledkem je prototyp, který se hrdě postaví svým konkurentům. Jeho nezaměnitelná estetika Alpine se vyznačuje několika lákavými designovými detaily, které zajišťují jeho efektivitu a vizuální atraktivitu. 

Alpine – WEC – A424
    • Tým snů

      Máme za sebou deset let úspěšné spolupráce s francouzskou značkou Oreca, která je pro nás jasným partnerem pro podvozek našeho nového soutěžního vozu LMDh Hypercar.

    • Světelná show

      Výrazné zadní osvětlení modelu A424 dokazuje, že svět techniky a designu se může krásně prolínat, a hrdě ukazuje šipku A značky pronásledujícím vozům.

    • Výkonný zdroj

      Na vývoji 3,4litrového motoru V6 spolupracovali experti Alpine Racing ve Viry-Châtillon s partnerem Mecachrome. Jeho uspořádání s jedním turbodmychadlem je v kategorii Hypercar jedinečné. Jeho konstrukce s jedním turbodmychadlem je v kategorii vozů Hypercar jedinečná.

Technické specifikace

UHLÍKOVÉ VLÁKNO

a voštinový podvozek karoserie

1 030 kg

Hmotnostpodle BOP

V6 S JEDNÍM TURBODMYCHADLEM, 90°

Motor

500 KW / 675 HP

Výkonpodle BOP

30–50 KW

Hybridní systémBosch standard

7 RYCHLOSTÍ + ZPĚTNÝ CHOD

Převodovka

TYP Voštinový podvozek z uhlíkových vláken
KAROSERIE                              Uhlíkové vlákno
ZAVĚŠENÍ Rovnoběžníková náprava se suvnou vzpěrou
ŘÍZENÍ Electric elektrický posilovač
DÉLKA 5088 mm
ŠÍŘKA 1992 mm
VÝŠKA 1055 mm

ROZVOR NÁPRAV

3148 mm
Hmotnost* 1030 kg (podle BOP)
KONFIGURACE      V6 s jedním turbodmychadlem při 90° 
ZDVIHOVÝ OBJEM   3400 cm3 

VÝKON 

500 kW / 675 koní (dle BOP) 

MAX. PÁSMO OTÁČEK  

9000 ot/min 
HYBRIDNÍ SYSTÉM Bosch standard / 30–50 kW 
MAZÁNÍ         Suchá vana / vícestupňové olejové čerpadlo 

ECU    

Magneti Marelli  
ZNAČKA   Xtrac 
TYP Příčné uložení  

ŘAZENÍ      

Pádla na volantu a pneumatické ovládání 
PŘEVODOVKA        7 rychlostí + zpětný chod 
PŘEDNÍ PNEU                        Michelin 29-71/R18 

ZADNÍ PNEU                                

Michelin 34-71/R18 

PŘEDNÍ DISKY    

12,5’’x18’’ 

ZADNÍ DISKY

14’’x18’’ 
KOTOUČE  Větrané uhlíkové  
TŘMENY    Šestipístkový jednodílný  
POSTROJ                                     Šestibodový, přizpůsobený systému Hans® 
PALIVOVÁ NÁDRŽ                                  Bezpečnostní gumová nádrž se zabudovaným rezervním systémem  
Alpine – WEC – A424

BUDOVÁNÍ NOVÉ LEGENDY

Model Alpine A424 má za sebou sedm měsíců testování, během nichž se uskutečnily zkoušky na okruzích Paul Ricard, Motorland, Jerez, Portimao a Barcelona. Testovací program zahrnoval 30hodinový vytrvalostní trénink v Aragonii, který měl napodobit náročné podmínky nonstop závodů. Skutečně dokonalá platforma pro prokázání schopností našeho nového soutěžního vozu před jeho premiérovou sezónou ve vytrvalostním mistrovství světa.

Objevujte dál